8 april 2014

Tabata!

Körde ett Tabata-pass med löpning idag på gymmet....så otroligt opeppad innan men känslan efteråt är priceless! Passet gick bra, jag sprang fort i alla intervaller och det gick mycket bättre än jag hade räknat med....ibland ska man bara bita ihop och köra (och lyssna på bra musik!) 

Så här la jag upp passet: 
10 min jogg 
1*Tabataintervall i 13 km/H
1*Tabataintervall i 14 km/H
1*Tabataintervall i 14,5 km/H 
1*Tabataintervall i 13 km/H
5 min nedvarvning 

Löpningen med Tabataintervaller blir aldrig långtråkig, det händer nåt hela tiden:) prova vetja! 

Som sagt, opeppad före...

Efter löpningen körde jag lite bål och plankan, efter det kan jag lova att jag var taggad för kvällen kettlebellspass:) 
Nu blire soffan och en thekopp!

-Linda-
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar