7 januari 2014

Dörren rycktes upp och där stod?!

Tisdag och vårterminens första kettlebellspass är avklarat på TRIM:) kul med ny musik, nya övningar och taggade deltagare! 
Idag var det också dax för att köra lite själv efter passet, idag fokuserade jag på rumpa och bål.

#Squats - ställde mig med fötterna nån cm från en vägg och sen var det bara att köra! Djupa sit och rak i ryggen...att stå nära en vägg hjälper verkligen till så att man håller överkroppen rak:) 

#Bålövning på pilatesboll, rulla upp med rumpan i vädret, raka ben och fötterna har kontakt med bollen...jobbigt efter några reps kan jag lova:) 

#bicepscurl med 10kg's viktplatta...genom en tre minuters-låt:) spagettiarmar! 

#Sneda benrotationer liggandes på rygg...

#Rumplyft, liggandes på bräda...gick sådär, trött i bålen efter tidigare övningar:)

Ovant att lämna en träning och att inte svetten rinner...men så är det ibland:) 

Jag kan lova att squatsen kändes efter gårdagens Tabatapass hemma i tvättstugan...rev av squats, situps, ländryggslyft och avslutade med plankan! Nästa gång kan jag lova att jag ska låsa dörr'n...när jag tränar hemma är jag inte så noga vad eller hur mycket jag har på mig, så mitt i plankan rycks dörren upp och jag får ett par skor parkerade nån decimeter framför näsan! Där kliver svärfar in och jag plankar i underkläder så att svetten lackar...jag undrar vem det var mest jobbigt för?! 
Så, note to self...lås dörrn nästa gång! 

-Linda-



1 kommentar:

  1. Ha ha ha jag hade DÖTT om jag plankat i underkläder inför min svärfar. :)

    SvaraRadera