3 juli 2013

Pannkakskaos!

Första semesterdagen....första på min 6,5 veckors semester:) vi har myst, jag och Helmer, druckit långsamt morgonkaffe i soffan (jag) och kikat på Pippi och Petsson (Helmer) Vi har lekt och busat, gått på långpromenad i Mobyn, ca 9 km, och stekt pannkakor till lunch, idylliskt så det förslår...eller hur?! Men, här kommer dagens kovändning...Helmer vägrar äta pannkakorna (som stekts i en rasande fart för jag trodde att han var hungrig), han käkar upp sylten och sen sveps tallriken iväg genom köket och sprider pannkaksbitar och kladdig sylt omkring sig...såklart landar tallriken upp och ner långt borta på golvet! Så...jag har torkat golv, leksaker, köksskåp och förklarat (lugnt, harmoniskt och återigen) att man inte får kasta tallriken på golvet...Helmer ser förstående ut och sen slänger han iväg sin vattenflaska! 

Nu snarkas det från hans lilla rum och jag tar en kaffe i soffan...jag som tänkt att vi skulle pott-träna under semestern kanske får tänka om så att vi istället tränar på att ha kvar tallriken på bordet....några bra tips? 

 Mys, medans det varade:) 

Ha en bra dag!
-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar