16 november 2014

7 minuter på 70 grader!

Idag har jag "räddat" mina finaste Timerland-kängor! Jag köpte dom förra sommaren på Island men sen har jag inte använt dom så mycket för jag tyckt att de var lite, lite för tighta över vristen...att lämna dom till en skomakare på lästning har jag inte haft en tanke på, det hade ju vart enkelt:) 
Så idag slängde jag in dom i ugnen! 

Hittade flera trådar på nätet där andra haft samma problem och där lösningen var 7 minuter i ugnen på 70 grader...

Efter ugnen satte jag på mig dem och gick omkring i dem tills de svalnat... Det är garanterat de mjukaste skorna jag nånsin satt på mig:) det var inte glödheta att sätta på sig utan bara lite lagomt varma, perfekt för mig med iskalla fossingar! 

Och nu, voliá! Sitter som en smäck:) 
7 minuter i ugnen har gjort om mina skor! 

Så, kontentan får väl bli att hembakt är bäst:) 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar