10 december 2013

En tia....

Om jag finge en tia för varje "nej" som kommer ur Helmers mun....

Jag har på heder och samvete lovat mig själv att inte bli en mamma som beklagar sig för att ens guldklimp hamnat i trots-åldern men se nu sitter jag där.....Att han har en egen vilja och åsikt märks fullt ut just nu! Att varje morgon "trotsa trotset" är inte vår bästa start på dagen, särskilt inte eftersom jag kommer hem sent på eftermiddagarna (oftast runt halv sex, sex) och vi bara hinner umgås i dryga en timme innan det är sovdags för lille H. Mornarna just nu består av små "battles" för att borsta tänderna eller klä på sig kläderna.... Jag lovar att jag väljer mina "battles" och jag misstänker att Helmer det kommer att hända igen att Helmer kommer i pyjamaströjan till dagis, ja för resten av kläderna dom fick jag på minsann :)

Några tips från mammorna där ute? När trotset slår till, vad gör man?

Ha en fin kväll,
-linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar