24 juli 2014

Millisekund!

Nu är det så här att jag gillar ett rejält åskoväder, speciellt den klara luften som blir efteråt! Men, det kommer alltid ett men, när blixten går ner såpass nära att man nästan känner värmen från den och man hör hur det låter fzzzt när den går ner (oh yes, nyfikenstruten stod i öppningen på altandörren) och det blir en rejäl (en j*a) smäll så att kaffekopparna skallrar i hyllan....ja då är ovädret för nära! Och kattstackarn då...han gjorde en rivstart i köket så att trasmattorna flög och sen sprang han upp på loftet och gömde sig bakom en korg....stackarn! 

Gissa om denna millisekunds händelser fick grodorna att hoppa ur munnen på mig! Fy så "brott" jag blev!! Och Helmer då...coolingen som hade en kompis på besök tittar storögt på mig och efter en stund säger han "mamma, man får inte säga fan..."
Ja, vilket oväder...skönt att det gick bra utan katastrofer! 

Och nu kan jag tillkänna ge en sak....undrens tid är inte förbi! Vi (jodå, Niklas ska följa med) har bokat en helg i Göteborg med några vänner och en av dagarna ska spenderas på:
Haha dock har det mutats med en heldag på Liseberg för att få till det här! 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar