30 september 2012

Tankar med kontroll

När jag tankar bilen har jag en fix-idé, det är att ställa om trippmätaren till 0 km... Det är inte så att jag har en bil med trasig bränslemätare eller att den "drar" olika mycket från dag till dag, dessutom finns det en väl utvecklad färddator i bilen som kan tala om både det ena och andra. Om jag nån gång skulle tanka fullt och sen åka iväg utan att "nolla" mätaren är det fara och färde, hur ska jag då ha "koll"? Nu är vi i en sån sits, sist vi (läs, inte jag) tankade så nollades inte mätaren, helt plötsligt står den på jättemånga km och det är trekvarts tank kvar....snacka om att det skapar förvirring haha
En annan fix-idé är att varje dag, som jag åker till jobbet, är att kolla hur lång tid det tagit att åka till fors..."jahopp 9 minuter till fors, då är jag i tid" Haha nästan lite varning på det här:)

Ikväll har jag kört ett kettlebellspass på Trim och köpt ett par nya springskor...ett par Reebok zignano burn, hoppas att jag hinner testa dem imörakväll!

-Linda-

2 kommentarer:

  1. Här är en till som alltid nollar mätarn och när inte jag tankat så...ja då är det förvirrat här också! :-)
    Schysta skor! Vad är de bäst för? Kutning eller styrka? Skulle också behövt ett par för inomhus...
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Härligt Marie:) skönt att man inte är ensam hihi

    Jag kommer att använda dem först och främst att springa i men även i min andra träning. Skulle tro att det blir som vanligt, man använder dom till allt:)
    Kramkram

    SvaraRadera