16 september 2012

Ta västra sidan vetja!

Svängde över till västsidan i Fors, skönt att komma hem 2 min snabbare än att köra vanliga vägen...tänkte jag. MEN sen, ser jag att dom står där... Bredaxlade, raka i ryggen och med reflexväst. Känner ångesten slå till som i ett blixtnedslag....komma åkandes i ostädad skruttbil, fylld med en massa bygggrejjer men ändå är jag ganska finklädd i klänning och allt....missmatchen är total. När jag tillslut fått stopp på ekipaget, utan motorstopp, och lyckats öppna dörren, ja inte vevade jag ner rutan inte, möts jag av orden: "körkort- och nykterhetskontroll" Samtidigt som jag hör orden ser jag i mitt inre att caset med körkortet ligger hemma på bänken i tvättstugan. Innan jag hinner säga att det ligger hemma räknade jag snabbt ut att den här jobbdagen gick plusminusnoll....grr! MEN det gick bra, tack vare att jag har ett pass kan de kolla mitt körkort i nåt register via datorn! Tack och lov för bärbara datorer och mobilt bredband! Att blåsa, det var ingen match:) när allt var avklarat tackade jag snabbt för mig och ilade iväg. Väl hemma städar jag ur bilen och lägger caset med körkortet på morgondagens matlåda, man vet aldrig när man träffar på dom igen...

-Linda-

1 kommentar: