23 september 2012

Hålla sams i köket?

Vad är väl en helgkväll utan god mat....tom och tråkig!

När det kommer till matlagning i vårt hushåll funkar det jättebra om vi är i köket en och en men om vi ska samsas...ja, kort sagt, det är inte att rekommendera. Vi har LITE olika arbetssätt! Jag, hör min gamla gymnasielärare A-G´s röst "håll ordning och reda!" inom mig...hon satte sina spår kan jag lova. Sambon, han har mer...saker här och där, högt och lågt men framförallt knöcklar han ihop mina fina (och omsorgsfullt inköpta diskhanddukar) till urvridna trasor.... Igår skulle vi i alla fall samsas och laga god mat, vi delade upp "arbetet" och det gick faktiskt urbra!

På menyn: Helstekt ryggbiff med chevrè- och houngsgratinerade potatisskivor, samt uppvispat vitlökssmör.

Jag fick (läs tog) ansvaret för potatisen och smöret...det där j*a smöret! Tillslut hittade jag en blogg som skrev följande " Tips! Det tar några gånger innan man får in snitsen så det kan vara klokt att träna några gånger innan det ska serveras." Tack för det Pelles kök!

Slutligen: ja, jag läser bloggar när jag lagar mat....Ipaden har ersatt Vår Kokbok!

-linda-

2 kommentarer:

  1. Åh, då kan du och jag laga mat och så kan våra män laga mat... Kan tilläggas att min man skvätter med vatten också när han ska skölja eller diska något under kranen... Men måste man hålla allt 2½ meter ovanför golvet så får man väl räkna med stänk på skåpluckorna ;-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en toppenbra plan:) jag som trodde att det här bara utspelade sig innanför våra väggar men där hade jag visst fel! Det är inte som på film alltså:)

      Radera