28 september 2012

Rosenrasande!

Ur en kurva kommer den, den gamla Volvon med ung och fjunig chaufför, på bredställ så de tjuter i asfalten....förmodligen är bilen av en äldre årsmodell än han som kör... I passagerarsätet sitter en donna, troligtvis impad av chaufförens skills när det gäller att köra på bredställ.
Jag hade inte reagerat på ovanstående om det inte hade varit för att:

# Jag höll på att korsa vägen, lite länge ner, med Helmer i vagnen precis när Volvon kommer ut ur kurvan!
# Det gick folk på trottoaren!
# Det stod bilar parkerade längs vägen.
# Det hände utanför företagsmässan (Rosengrens) mitt på dan idag.

Det är sällan jag blir arg men nu, nu blev jag riktigt förbannad! Va e de för fel på folk?!? Häv er ut på en enslig grusplan och sladda runt och kör på bredställ, men håll er från vägarna i bynn!!

-Linda rosenrasande-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar