25 januari 2015

Liggsår?!

Efter nästa ett och ett halvt dygn i horisontalläge har det vänt...jag känner mig piggare och redo för jobb imorgon! Huamig, det var nästan läge för liggsår haha...enda gången jag lämnade soffan igår var för att skjutsa Helmer och handla nödproviant på affär’n! Men idag vid lunchtid var det dags att kliva upp:) finally piggare! 

 En blekfis på promenad i snigelfart...om jag hade haft Runkeepern på hade rundan reggats som "slowest ever!"

Och en annan skum grej...inatt vid halv fyra vaknade jag av ett pipande ljud, ett ljud som inte lät särskilt bekant! Febrig, med livlig fantasi och inbiten SoA-tittare var det med en höjd puls som jag tassade upp för att ta reda på vad det var som lät....pipandet kom från byrån i hallen, i en av lådorna ligger en väckarklocka som alarmet gått igång på! Bör tilläggas att klockan inte använts på ett par år...hur sjutton kunde den hoppa igång mitt i natten??? Och varför just på en natt när jag var ensam hemma? 
För säkerhetsskull kände jag på alla dörrar och tog med klockan till sovrummet...

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar