16 augusti 2014

Racerapport från Cykelvasan!

Vilken dag...nästan allt funkade in i minsta detalj! Jag åkte ensam till Oxberg (eftersom Helmer hade sista dagen på inskolningen så fick Niklas fick stanna hemma). 

Men nu till racet! 
Att komma på plats och känna stämningen från nervösa och förväntansfulla cyklister är verkligen något speciellt:) 

På plats i fållan...huamig va nervös jag var! Det regnade fram till en kvart före start och regnet skrämde upp mig lite, jag menar: hur halt och lerigt skulle det bli på skogsvägar och leder? Så, jag bestämde mig för att ta det lugnt runt Oxbergs-sjön och sen köra på:) 

Några få minuter till start! 

Loppet gick bra, det var lerigt till att börja med men inte så halt, skönt! Jag tog det lugnt i uppförsbackarna... jag gick tom uppför Oxbergsbacken för att spara benen till senare i loppet. Eftersom jag hade både vatten, bars och russin med mig stannade jag inte vid någon kontroll och åt utan tog en mugg sportdryck "i farten" och körde vidare. När jag kom till kontrollen i Hökberg ropade de upp mitt namn och att jag körde för Lima IF, det gjorde mig extra stolt och gav lite ny energi:) 
Efter att jag passerat sista kontrollen med nån km tappar jag vattenflaskan...synd, bara vetskapen om att man inte har vatten gör att man blir törstig! Såklart hade jag inte tid att stanna och plocka upp den haha är det race så är det:) sista delen in till Mora flöt på bra och jag gav allt på upploppet! Väl i mål hängdes en medalj om halsen och gu va stolt jag blev, så gött att det var över och att det gick bra:) ingen vurpa och ingen punka! 

I mål på 2.07 och det är tre minuter bättre än förra gången (2012) och redan här börjar man planera nästa års Cykelvasa...då ska jag träna mer cykel utomhus och kanske, kanske unna mig en ny cykel:) Nästa år ska två-timmars gränsen jagas! 

Så, om du funderar på ett cykel-lopp kan jag verkligen rekommendera Cykelvasan som dessutom finns i tre distanser, 30/45/90 km. 45 passar mig perfekt! 
Det var absolut inga problem med att åka dit ensam! Supersmidigt med bussarna tillbaka till starten och jag lovar att man får mycket hjälp när man är tjej och kommer dit ensam :) 

-Linda-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar