18 augusti 2013

Ett ökat omfång!

Imorgon börjar rutinerna igen, jag och Niklas börjar jobba och Helmer kör igång på dagis igen.... Vi har haft en underbar ledighet tillsammans och jag känner mig riktigt peppad för att gå till jobbet igen:) 
Med rutiner så hoppas jag att sommarens fallgropar sopas undan, to much vin, läckra rätter, altanhäng och fika har fått omfånget att öka... min metod för att få bort det som smugit sig på kommer att bli: 

1, vatten -drick, drick och drick! 
2, frukost, kokta ägg och havregrynsgröt med kanel...mm jag längtar redan! 
3, mellis, planerade mellanmål är a och o! Imorgon blir det makrillsmacka (hårt bröd) och ett kokt ägg på fm. och på em banan och keso! 
4, äta riktig mat! Morgondagens lunch: älggryta med bl a potatis, morötter, broccoli och blomkål....
5, skippa allt skräp mellan måltiderna...no more fika alltså! 
6, träning....om några veckor är det dags för Salomon Trail Running, 21 km's löpning på fjället! Bara att bita ihop och nöta:) 

Så idag smet jag iväg till gymmet, så skönt efteråt men ovanligt drygt under träningen...imorgon har jag skrivit upp mig på reservlistan till Crossfiten, det är med (lite) skräckblandad förtjusning som jag hoppas att jag får plats!  


Så...nu kör vi:) 
-Linda-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar