9 december 2014

Det här skulle jag ha gjort förr!

Ikväll har jag gjort något som jag, med facit i hand, skulle ha gjort redan förra vintern...jag och kollegorna på Kläppen tog en två-timmars längdlektion! Gu va kul det var! 
Vi gick bl a igenom diagonalåkning, stakning, stakning med frånskjut och hur man åker i uppförsbackar:) det är så mycket teknik i åkningen så jag kan säga att all feedback mottogs tacksamt! Så, nu är det "bara" att nöta, i februari ska jag ha revansch på Tjejvasan! Ja, det och köpa nya stavar...förra vinters inköp är tydligen för korta:( höckin otur! 
Och för er som undrar kan jag rapportera att längdspåret är 2,5 km, belyst och spåren är kanonfina, så ut och åk:) 

På fredag öppnar vi den alpina åkningen och imorgon avslöjar vi hur många backar det blir:) 

-Linda-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar